Житомирщина
Online Translate
Банери
banner
Статистика сайта


Відвідувачі за останні 24 години















Долаємо екватор об’єднання громад

Процес об’єднання громад демонструє позитивну динаміку. В Україні вже створено 413 об’єднаних громад, ще 123 очікують від Центральної виборчої комісії призначення перших виборів, що складає більше 50% від запланованих. Незважаючи на критику і скептицизм з боку противників добровільного об’єднання громад, об’єднавчі процеси пройшли вже 2,5 тис. колишніх місцевих рад.
На сьогодні в Житомирській області 52% території представлені об’єднаними територіальними громадами, що вже створені в попередні роки, та громадами, де вже призначені вибори в 2017 році. Вісім районних центрів (Баранівка, Брусилів, Хорошів, Лугини, Народичі, Олевськ, Попільня) із 23 вже стали центрами діючих об’єднаних громад, ще чотири: Ємільчине, Любар, Овруч, Ружин стануть центрами нових громад до кінця цього року, а разом з ними — Піщівська та Брониківська об’єднані громади Новоград-Волинського району, куди ввійдуть 13 сільських рад, Курненська та Мартинівська об’єднані громади Пулинського (колишнього Червоноармійського) району, куди ввійдуть 29 навколишніх сіл.
В чому ж різниця, які переваги матимуть об’єднані громади порівняно зі «старими» районами? Загалом нічого нового, об’єднані громади відтворюють систему управління, існуючу в таких містах, як Бердичів, Коростень, Житомир останні 26 років : компактне управління, прямі відносини з Міністерством фінансів і багато чого іншого.
Проаналізуймо, скільки людей управляють нині нашим районом та скільки їх було б у разі створення об’єднаної територіальної громади (ОТГ).
У Брусилівській об’єднаній громаді, яку нещодавно відвідала делегація Андрушівщини, двадцять шість депутатів і один голова на 17 тис. населення, у місті Бердичів — 36 депутатів і голова на 76 тис. населення. А на території нашого району існує 25 центрів прийняття рішень: районна державна адміністрація, районна, міська та 22 сільські ради, а також 334 депутати місцевих рад на 28 тисяч населення. Їх повноваження в більшості випадків дублюються. Наприклад: райдержадміністрація виконує функції органу опіки (діти-сироти, повнолітні особи, які визнані обмежено дієздатними та недієздатними), в той же час зазначені функції виконують і органи місцевого самоврядування; функції державного реєстратора можуть виконувати як органи державної влади, так і місцевого самоврядування; аналогічна ситуація з повноваженнями в галузі мобілізаційної роботи, благоустрою, тощо. Така ситуація постійно призводить до «перетягування канатів» між органами влади і не сприяє швидкому та якісному вирішенню проблем.
Натомість, в об’єднаній громаді створюється єдиний орган місцевого самоврядування — рада (кількість депутатів від 20 до 35), яка створює виконавчий комітет, які замінять теперішні райдержадміністрацію і районну раду, сільських, міського голову та відповідні ради. В кожному селі буде староста та, можливо, діловод, щоб всі довідки, субсидії й інше можна було отримати на місці або подати необхідні документи старості, а він уже займеться їх оформленням. Тобто, в ОТГ людині не потрібно буде їхати «в район», щоб отримати будь-яку довідку чи послугу. При цьому управлінський апарат значно зменшується. Орієнтовний склад виконавчого комітету ради ОТГ складає від 20 до 40 службовців + старости, що в декілька разів менше, ніж зараз.
Крім того, зараз всі державні службовці призначаються на свої посади та несуть відповідальність за свою роботу виключно перед керівником державного органу, який також призначається органом державної влади вищого рівня. В ОТГ посадові особи виконавчого комітету ради несуть відповідальність перед депутатами ради, які обираються громадою. Тобто, жителі ОТГ мають реальну можливість впливати на якість виконання обов’язків посадовими особами. Також рада ОТГ сама вирішує питання щодо роботи шкіл, дитячих садків, ФАПів та амбулаторій, клубів тощо.
Сьогодні в нашому районі процес об’єднання з незрозумілих причин зупинився, хоча жителі Червоненської громади в 2015 році були в числі перших, які зуміли об’єднатися не лише в Житомирській області, а й в Україні. І як результат, Червоненська ОТГ протягом 2016 — 2017 років отримала від держави більше 6,3 млн. грн. на розвиток (на 6 тисяч населення). А зараз в системі ПроЗорро вже завершений конкурс на реконструкцію Червоненської школи на 11 млн. грн. Чи має зараз такі кошти міська чи будь-яка сільська рада? Для порівняння: річний бюджет міста Андрушівка на 2017 рік складає трохи більше 12,6 млн. грн., а с. Яроповичі — 1,2 млн. грн.
У 2016 році на підтримку об’єднаних громад держава виділила 7,3 мільярда гривень, у 2017 заплановано 9 мільярдів гривень. А ще додатково 300 млн. грн. — на оснащення шкіл з поглибленим вивченням природничих та математичних наук, 300 млн. грн. — на оснащення опорних шкіл в ОТГ і 200 млн. грн. — на придбання шкільних автобусів. Але це — тільки для об’єднаних громад, для перспективи.
Реформа неминуча. І той, хто це розуміє, не вичікує, обов’язково виграє. Бо плин часу не зупинити.

Олег Борисов, перший заступник голови райдержадміністрації
Газета Новини Андрушівщини № 30 28 липня 2017 року

Банери
banner
website 8 из 10 на основе 71 оценок. 20 пользовательских отзывов.